Oldalak

2010. szeptember 21., kedd

Cím:

Molynak ez a gyakorlásos valami nm nagyon megy. pedig szépen tudja a trükköket, de nem nagyon lelkesedik iránta. ha valaki tud tanácsot ez ügyben, elfogadom:) Bár kezdünk a haladás útjára lépni, mégsem lehet nagyon érzékeltetni. Új helyen kéne gyakorolni. A foci pályát néztem ki magamnak, de ott mindig van edzés, ugymeg nem jó. Megpróbálom megint úgy hogy csak azokat kérem tőle amiket szeret, mindaddig amíg egyre jobban nem lelkesedik iránta. Eddig mindig mindent kértem tőle, nem tudom miért. Egyébként  az apport elég szépen megy neki.
Pedig olyan kiábránditó választ kaptam a gyakorikerdesek.hun. Kérdzetm hogy hogyan lehet apportra tanítani, meg hogy naggyábol meg neki, de jobban kéne meg ilyenek. meg hogy akarok frisbeezni majd vele, és azért fontos. és irták hogy, nem lehet megtanítani rá, erre "születni kell. meeghogy, hogyha nem apportozik akkor sose fog jól frizbeezni. Annyira  "felháborodtam" ezen. Ha nem értenek hozzá akkor nem kellene válaszolni. Dóri kutyája Penny, se tudott apportozni, őt is úgy kellet megtanitani rá. ma megmár számtalan frisbeeversenyen értek el helyezést. Nem tudom miről beszélünk. Ráadásul bichon havaneseröl van szó, szóval ugyanolyan -majdnem- kisméretű mint Molly. Lényegtelen ._."
Akarok már egyszer videózni is, de amíg Moly nem áll úgy a dolgokhoz, addig nemfog menni. hajj istenem még csak szeptember van, hol van még a nyár. Még választ se kaptam az Eldoráldó agilitysulitol. cvsak annyit kérdeztem mikor vannak edzések ... Minden olyan szarul sül el. Molly mellé akarok egy havaneset vagy egy beaglet. Apáék tutifix nem engedik meg, de álmodozni lehet. Most tiszta bigül"párti" vagyok.,  nem tudom miért de belehabarodtam. Félreértés ne essék ( vagy szó kiforgatás), Molyt nem tervezem elhanyagolni vagy kevésbé szeretni, ő a levegő nekem. De néha olyan uncsik a séták, jó lenne két kutyával sétálni, játszani meg minden. Úgy Mollynak is jobb lenne. Jólvanjólvan itt vannak a dobermannok, de ők számításba se veszik, mert Molly túl kicsi ahhoz. Femi néha beadja a derekát és játszik vele, de az akkmorsem olyan. remélem egyszer legalább egy agilityedzésre eljutok, és ott majd Mollynak lesznek játszó társai. Nemtudom mikor jön el az az idő. Ha kiderül hogy az eldoráldó is szünetel, akkor falra mászok az biztos.
Hát ez ilyen sefülesefarka blog lett.

4 megjegyzés:

  1. Szia! Mikor Mangóm el kezdte unni egy időben a gyakorlásokat, én a jutifalatokkal kezdtem el variálni. Használj mindig mást, kedvencet meg nem annyira kedvencet, és akár az egyes gyakorlások alatt is váltogasd, hogy ne tudja, melyiket fogja kapni. Azoknál a trükköknél, amiket a legkevésbé szeret, használj különösen finomat. Mangó kedvence pl. a sajt volt, és a szlalom ment neki a legnehezebben az elején, ezért annál sajtot kapott, a többinél virslit, majd néha közben egy-egy sajtot megint. Meg pörgesd fel saját magad. Nálunk mikor én "ugrabugráltam" gyakorlás közben, ő is jobban pörgött.
    Az apportos véleményekre meg ne is figyelj, ez hülyeség, hogy arra születni kell. Van olyan kutya, amelyik nehezebben tanítható meg rá, de ennyi.

    VálaszTörlés
  2. Szijja. Köszi a választ remélemm menni fog (: Megpróbálok mindig mást addni neki. =)

    VálaszTörlés
  3. Én is igy vagyok felváltva adok nekik mindent, hogy ne unjanak rá pl a parizerre hanem kapnak kis virslit vagy valamilyen szalámit/sajtot.

    Apport: valóban meg lehet tanitani a kutyákat az aporitrozásra de elég nehéz szerintem. Mayánál már elértem azt, hogy kedvtelésből csinálja de nagyon sok időbe telt. Húztam előtte a csomós játékát kicsit meghullámoztattam előtte és beindult a vadászösztöne amitől azonnal követni kezdte és rávetette magát. Mikor belelendült jutifalat és elraktam. Majd pár nappal később megint ez a procedúra.(a pár nap fontos mivel csak néha veszem ki neki hogy jobban kelljen)Viszont a jutifalattal vigyázni kell mert ha egyszer megkapta utána már nem kell neki a játék inkább kunyizik több falatért.
    Na szóval nekünk ez a módszer vált be és egyre lelkesebb az apportra. Nekünk is volt frizbeenk de odaadtam csapattársamnak aki tud is kezdeni vele valamit :D
    Jaa és még valami: nagy dió mániások a kutyáim, ha Molly is az akkor huzogasd előtte a diót majd dobd el neki és kérd meg hogy vigye vissza neked. Ha visszaviszi megint dobd el majd hagy had egye meg :) ez is jó szerintem :D

    VálaszTörlés
  4. Érteem kösii neked is(: Molly igazábol élvezi az apportot (márha nevezhető annak). Ha eldobom neki a labdát akkor visszahozza és oylankor mindig huzogatom neki meg játszok vele. Cska az a baj hogy beleun hamar, és ha kedve ugytartja akkor inkább elviszi. Ezt a "párnapos" dolgot befogom nála váltani, és a diósat is. Szereti Molly. Mondjuk Molly ha talál valamit, akkor azt szereti. pl a kertben talált egy rohadt barackot, ezt felvette a szájába és elkezdett vele rohangálni, de ugy hogy a fejét olyan magasra tartotta hogy amjdnem elesett. Ugyanez van pl egy Cappy-s kupakkal vagy bármivel, amit ő talált :)

    VálaszTörlés